Retur & byte

Returer

Vårt mål är Zero return, alltså att ingen ska välja att returnera sina köpta varor. Det innebär att vi gör allt vi kan för att våra kunder ska bli nöjda med sitt köp!

Om du är missnöjd med ditt köp så är det bara att höra av dig till oss så ordnar vi med retur och du får dina pengar tillbaka.

Våra kunder har 30 dagars ångerrätt, vilket gäller från och med att du har fått dina varor, förutsatt att produkten är oanvänd och i sitt ursprungliga skick.

Om du vill ångra ett köp så mailar du ditt ordernummer till info@swedishlinens.com och anger RETUR i ämnesraden. Vi kommer att svara inom 3 arbetsdagar (normalt inom 24 timmar.) Vi bekräftar att vi tagit emot förfrågan och skickar ett formulär för returer.

Så fort vi tagit emot varorna så skickar vi en bekräftelse på att vi fått dem och att vi har begärt en full återbetalning*.

Byten

Vill du byta en vara som du har köpt? Inga problem.

Om du vill byta en vara så mailar du bara ditt ordernummer till info@swedishlinens.com och anger “BYTE” i ämnesraden. Vi kommer att svara inom 3 arbetsdagar (normalt inom 24 timmar.) Vi bekräftar att vi tagit emot förfrågan och skickar ett formulär för retur.

Så fort vi tagit emot varorna så skickar vi en bekräftelse på att vi fått dem och att vi har begärt en full återbetalning*. Sedan kan du via vår webshop välja en ny vara och beställa som vanligt. Observera att det kan ta några dagar för din återbetalning att gå igenom, beroende på vilken bank du har.

Var också noga med att höra av dig inom 30 dagar efter det att du har fått dina varor, om du vill göra ett byte.

Felaktiga varor

Har du mottagit en skadad eller felaktig produkt? Vi ber så mycket om ursäkt!

Skicka ett mail med ditt ordernummer till info@swedishlinens.com med ordet “FELAKTIG” i ämnesraden. Vi återkommer till dig med vidare instruktioner inom 3 arbetsdagar (normalt 24 timmar.) Om du har fått fel vara eller om dina varor har skadats under transport ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt, dock ej senare än 5 dagar efter att du mottagit varan.

Om varan är felaktig får du antingen en full återbetalning eller en ny vara. Självklart står vi för fraktkostnaden.

Byte av present

Har du fått en av våra varor i present och vill byta ut den? Skicka ett mail med kvitto och ordernummer till info@swedishlinens.com  och skriv “BYTE GÅVA” i ämnesraden, så återkommer vi med vidare information. När varan är returnerad så skickar vi ett presentkort* till samma värde via mail.

* Förutsatt att varan du fått inte var skadad eller felaktig kan vi inte stå för fraktkostnad i samband med bytet eller vara som försvunnit under leverans. Vi rekommenderar att du använder dig av ett leveranssätt som erbjuder möjlighet att spåra paketet eller köpa en fraktförsäkring. Om varan är skadad eller felaktig så står vi för fraktkostnaden.